Ranking najlepszych programów magazynowych (2024)

Programy magazynowe ułatwiają codzienną działalność w wielu firmach niezależnie od ich branży i skali prowadzonej działalności. Jak wybrać najlepsze oprogramowanie do magazynowania? Zobacz ranking 8 programów, które dostępne są na polskim rynku!

W czym mogą pomóc programy magazynowe?

Programy przeznaczone do prowadzenia magazynu mogą pomóc każdej firmie, która chce, aby jej zaplecze magazynowe funkcjonowało sprawnie i bezbłędnie. Mogą korzystać z nich firmy o każdej wielkości – małe, średnie i duże, które prowadzą działalność w różnych branżach, w tym także w branży e-commerce.

Głównym zadaniem oprogramowania magazynowego jest wsparcie czynności prowadzonych każdego dnia w magazynie. Dzięki nim można wprowadzać do niego towary, wyszukiwać je, kompletować, prowadzić kontrole stanów magazynowych, a także tworzyć niezbędną dokumentację.

Za sprawą współpracy z urządzeniami zewnętrznymi jak drukarki, kolektory danych, czytniki kodów, a także aplikacji mobilnych usprawniają codzienną gospodarkę magazynową i mogą być używane w procesach logistycznych również poza magazynem.

Dodatkowo wiele programów magazynowych umożliwia skorzystanie z dodatkowych modułów, na przykład pozwalających wystawiać faktury, rachunki, prowadzić wypożyczalnię, rezerwacje.

Na uwagę zasługują też integracje oprogramowania serwisami sprzedażowymi, aukcyjnymi, firmami transportowymi, co znacznie ułatwia przekazywanie danych i oszczędza czas.

Programy magazynowe dzięki swoim funkcjom przyspieszają i często automatyzują pracę, dzięki czemu oszczędzają czas, zmniejszają ryzyko błędów i pozwalają na redukcję kosztów.

Na przedsiębiorców czekają dzisiaj systemy magazynowe w wielu wariantach. Zobacz 9 najpopularniejszych programów, by łatwiej podjąć decyzję dotyczącą wyboru tego najlepszego!

Ranking programów magazynowych

1. Program magazynowy LoMag

To jeden z najpopularniejszych programów magazynowych na polskim rynku, z którego korzysta ponad 10 tysięcy użytkowników. Przeznaczony dla średnich i małych firm w wielu branżach. Można korzystać z niego również na urządzeniach mobilnych z Androidem.

LoMag oferuje przedsiębiorcom dostęp do gamy różnorodnych funkcji pozwalających na sprawne zarządzanie magazynem. Poza standardowymi funkcjonalnościami dotyczącymi obsługi magazynu jak prowadzenie bazy towarów i przygotowywanie dokumentów umożliwia również pracę sieciową, obsługę scenariuszy LIFO i FIFO, obsługę plików JPK, personalizację wydruków. Jest też w pełni zintegrowany z kolektorami danych, czytnikami kodów, drukarkami etykiet i drukarkami fiskalnymi.

Istnieje też również możliwość dokupienia modułów jak Faktury i paragony, z którym można wystawiać faktury, Rezerwacje, Zamówienia i Ofertowanie do obsługi zamówień oraz Wypożyczalnia, dzięki którym można łatwo poszerzyć jego funkcjonalność. Dużym plusem jest integracja ze sklepami oraz platformami aukcyjnymi, co powoduje, że program ten bardzo dobrze sprawdza się w branży e-commerce. Nowością w programie jest wystawianie e-faktur przez system eFaktura.gov.pl za pomocą Platformy PEF (Platformy Elektronicznego Fakturowania).

Warto zaznaczyć, że na tle innych programów magazynowych LoMag wyróżnia się także dożywotnią licencją, dlatego po jego zakupie można korzystać z niego bez ograniczeń czasowych.

2. Asystent Magazyn

Jest to program stworzony w Polsce, który oferuje swoim użytkownikom szeroką gamę funkcji do wyboru i jest prosty w obsłudze.

Za pomocą aplikacji Asystent Magazyn można między innymi przygotowywać najważniejsze dokumenty magazynowe, stworzyć bazę z nielimitowaną liczbą rekordów zawierającą opisy, zdjęcia, a także załączniki dotyczące towarów, kontrolować stany magazynowe. Ułatwia on też prowadzenie inwentaryzacji, spisu z natury, drukowanie zestawień. Program może służyć również do obsługi wielu magazynów.

3. DGCS BIZNESMEN Magazyn i Faktury PRO

Łatwy w obsłudze program magazynowy, który dodatkowo umożliwia przygotowywanie dokumentów fiskalnych, zakupowych i sprzedażowych, a także kasowych i bankowych.

Oferuje między innymi bazę danych, funkcję kontroli towarów, płatności, tworzenie raportów handlowych. Na uwagę zasługuje współpraca z drukarkami fiskalnymi i możliwość bezpośredniego sprawdzania i pobierania danych z GUS po wprowadzeniu numeru NIP.

4. Subiekt GT

Oprogramowanie magazynowe, które dedykowane jest dla mniejszych firm. Umożliwia sprawną obsługę magazynu oraz sprzedaży, oferując podstawowe funkcje.

Za pomocą aplikacji Subiekt GT można między innymi generować dokumenty magazynowe i sprzedażowe, stworzyć własną bazę produktów oraz klientów, prowadzić rozliczenia należności. Umożliwia on także przygotowywanie polityk cenowych, windykowanie kontrahentów oraz seryjne dopisywanie kontrahentów do bazy.

Na uwagę zasługuje możliwość współpracy z urządzeniami zewnętrznymi, między innymi czytnikami kodów, drukarkami fiskalnymi.

5. Subiekt nexo

Rozbudowany program umożliwiający zarówno zarządzanie magazynem, jak i sprzedażą, oferując szerszą gamę funkcjonalności w porównaniu do oprogramowania Subiekt GT. Przeznaczone jest głównie dla małych i średnich firm. Wchodzi w skład większego systemu informatycznego InsERT nexo.

Subiekt nexo jako program magazynowy umożliwia między innymi stworzenie konfigurowalnej bazy klientów, wystawianie dokumentów, kontrolowanie i rozliczanie należności, ustalanie cen i rabatów, także dla poszczególnych klientów.

Umożliwia również automatyzację wielu czynności prowadzonych na co dzień w firmie, dzięki czemu wyręcza użytkownika w ich ręcznym realizowaniu.

6. Comarch ERP Optima Handel

Program magazynowy, który usprawnia prowadzenie sprzedaży, a także oferuje dostęp do zróżnicowanych funkcji do prowadzenia magazynu. Dedykowany jest głównie dla mniejszych i średnich firm – do większych skierowany jest Comarch ERP Optima Handel Plus.

Za pomocą oprogramowania można przygotowywać dokumenty sprzedaży jak paragony i faktury, generować pliki JPK, stworzyć bazę danych dotyczącą produktów i kontrahentów, zarządzać przyjęciami towarów i jego wydaniami.

Program jest także kompatybilny z wieloma urządzeniami, w tym z terminalami, kasami fiskalnymi, a także zintegrowany jest z serwisami przewoźników, pozwalając na łatwe przygotowywanie listów przewozowych. Z tego względu rekomendowany jest często dla właścicieli sklepów internetowych.

7. Comarch ERP XL

To system informatyczny klasy ERP, który oferuje rozbudowaną gamę modułów umożliwiających kompleksową obsługę przedsiębiorstwa. Wśród nich znajduje się również moduł magazynowy.

Ze względu na swoją złożoną budowę system Comarch ERP XL przeznaczony jest głównie dla większych firm, w których magazynowanie jest jednym z etapów prowadzonych procesów.

Comarch ERP XL dodatkowo zintegrowany jest też z innymi rozwiązaniami dostawcy, między innymi Comarch MES wspierających realizację produkcji przez usprawnienie komunikacji pracowników z użyciem urządzeń dotykowych.

8. Ewa – Faktury i Magazyn

Proste w obsłudze oprogramowanie przeznaczone do obsługi magazynu i fakturowania, które skierowane jest do mniejszych i średnich firm.

Ewa – Faktury i Magazyn umożliwia łatwe przygotowywanie różnych dokumentów stosowanych w firmie, w tym dokumentów sprzedażowych, magazynowych, między innymi paragonów, rachunków, faktur. Ma również możliwość generowania JPK, sprawdzania i weryfikowania struktur Jednolitego Pliku Kontrolnego. W prowadzeniu magazynu przydaje się funkcja tworzenia bazy produktów, zestawień oraz raportów.

Dostępna jest też opcja współpracy z drukarkami fiskalnymi marek ELZAB oraz POSNET.

Jak wybrać najlepszy program magazynowy?

Szeroka gama programów magazynowych na polskim rynku powoduje, że przedsiębiorcy mają do dyspozycji rozwiązania, które mogą w pełni odpowiadać ich potrzebom.

Wybierając odpowiednie oprogramowanie magazynowe, należy przede wszystkim zwrócić uwagę na poniższe kwestie:

– Architektura – najlepiej zdecydować się na zastosowanie aplikacji o architekturze umożliwiającej korzystanie z niego na różnych urządzeniach, nie tylko na komputerach, lecz też na sprzętach mobilnych, na przykład smartfonach, czytnikach i kolektorach danych.

– Zakres funkcjonalności – szeroka gama funkcji jest bardzo ważna, by prowadzić magazyn sprawnie, dlatego zawsze należy sprawdzić, jaka jest jego funkcjonalność.

– Dodatkowe moduły – dzięki nim można według własnego uznania poszerzyć funkcjonalność programu, dlatego może on wtedy spełniać również inne role, na przykład programu do sprzedaży, fakturowania.

– Zakres integracji – rozbudowane integracje powodują, że przekazywanie danych między programem a innymi systemami jest znacznie prostsze. Atutem będą integracje z systemami transportowymi, serwisami do sprzedaży online, ale również z systemem faktur eFaktura.gov.pl PEF (Platforma Elektronicznego Fakturowania).

– Intuicyjność obsługi – odpowiednio zaprojektowany intuicyjny interfejs nie będzie powodował problemów z jego obsługą nawet dla nieprzeszkolonego użytkownika.

– Cena – w przypadku wielu firm duże znaczenie ma także cena. Obecnie do dyspozycji są również niedrogie programy magazynowe, które są przystępne nawet dla najmniejszych firm o ograniczonym budżecie.

– Czas trwania licencji – należy zwrócić uwagę, jak długo obowiązuje licencja, ponieważ po jej wygaśnięciu trzeba opłacić ją na nowo. Dostępne są też programy jak LoMag, które oferują dożywotnią licencję dla użytkowników, przy czym cena obejmuje podstawową pomoc techniczną na okres 12 miesięcy.

Aby dobrać odpowiedni program, można również skorzystać z wersji demonstracyjnych, jakie udostępnione są przez wybranych dostawców. Dzięki nim można za darmo sprawdzić dostępne w nich funkcjonalności oraz zobaczyć sposób ich obsługi, by łatwiej zdecydować o zakupie.

Podsumowanie

Prowadzenie gospodarki magazynowej dzięki dedykowanym programom niesie za sobą wiele korzyści. Pozwala między innymi na prostsze tworzenie baz danych, klientów, przygotowywanie dokumentów magazynowych.

Dzięki zróżnicowanym funkcjom nowoczesne systemy magazynowe mogą również pomagać w realizacji innych procesów, między innymi w sprzedaży i fakturowaniu, wynajmie czy rezerwacjach.

Warto więc zdecydować się na wdrożenie funkcjonalnego i prostego w obsłudze programu, by usprawnić działanie swojej firmy każdego dnia.

Previous Post
Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *