Hashtag to słowo lub fraza, która jest poprzedzona znakiem # (hash). Celem ich stosowania jest łatwiejsze odnajdywanie, ale też grupowanie elementów w mediach społecznościowych czy na stronach internetowych. Jak odpowiednio dobrać hashtagi dla marki? Poznaj nasze wskazówki i osiągnij sukces w social mediach!
Jak działają hashtagi?
Każdy hashtag jest szansą na to, że nowe osoby trafią na profil marki. Dzięki oznaczeniom można skuteczniej budować zasięgi postów i sprawić, że będą one wyświetlały się nie tylko tym, którzy obserwują nasz profil, ale też osobom, które są zainteresowane danym tematem. Hashtag to słowo lub połączenie słów, które poprzedza kratka „#”. Publikuje się je przede wszystkim w takich social mediach, jak Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter czy TikTok.
Hashtagi działają jak niczym frazy kluczowe wpisywane w wyszukiwarkę. Dzięki nim zaktowiczamy nasze posty, zdjęcia i inne materiały, które później wyświetlą się użytkownikom, poszukującym treści w danej tematyce. Przykładowo, dobrze dobrane hasztagi na Insta mogą pomóc w wypozycjonowaniu treści do top 9 na stronie hashtaga. Nie trzeba bowiem nikogo przekonywać, że te posty, które pokazują się na początku, są chętniej oglądane od tych, które wiszą na dole strony!
Dobieranie hashtagów do marki – wskazówki
Hashtagi można dobierać ręcznie, a co za tym idzie – dość intuicyjnie. Można też skorzystać z dedykowanych narzędzi, które śledzą trendujące oznaczenia i pozwalają na lepsze dopasowanie fraz do marki czy specyfiki postu. Poniżej podpowiadamy, jak strategicznie dobrać hashtagi.
Uwzględnienie tematyki
Hashtagi należy dobierać pod kątem tematyki branży, w której działa Twoja marka, ale też tego, co znajduje się na zdjęciach czy w treściach postów. Najważniejsze jest, by nie stosować oznaczeń, które nie mają nic wspólnego z tym, czego dotyczy publikacja.
Odpowiednia wielkość hashtagów
Może Ci się wydać to nieco dziwne, ale hashtagi mają swoje wielkości. Małe to te, które po wejściu w nie mają poniżej 100 tysięcy publikacji, średnie do 100 do 250 tysięcy, z kolei duże to ponad 250 tysięcy. Najlepiej równoważyć je w postach. Zalecamy też, by nie stosować oznaczeń mających powyżej 1 mln zakotwiczeń.
Stwórz hashtag swojej marki
Może to być po prostu #nazwamarki albo oznaczenie dotyczące bieżącej kampanii. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą mogli stworzyć społeczność wokół Twojego brandu.
Stosuj bezpieczne hashtagi
Ze względu na nadużycia społeczności, niektóre hashtagi są blokowane w mediach społecznościowych lub wręcz zupełnie usuwane – np. wulgarne czy budzące niebezpieczne skojarzenia. Nie należy ich stosować, ponieważ mogą skutkować karami – blokadami czy obcinaniem zasięgów. Polecamy sprawdzić listę zbanowanych hashtagów.
Kontroluj powodzenie hashtagów
Skorzystaj z narzędzi, w których sprawdzisz potencjał hashtagów, ale też skontrolujesz dane dotyczące dziennych przyrostów na koncie czy to, kto właściwie dociera do Twojego konta po hashtagach.
Chcesz lepiej zgłębić tajniki social mediów? Dowiedzieć się, jakie powinno mieć tło na Facebooka wymiary albo jak tworzyć angażujący content? Odwiedź stronę agencji Tears Of Joy, na której znajduje się kopalnia wiedzy na temat mediów społecznościowych!