W każdej firmie zdarzają się niedotrzymania harmonogramu ustalonego z klientem. Jeśli jednak taka sytuacja powtarza się nagminnie, przedsiębiorstwo zaczyna tracić klientów. Jak temu zapobiec? Warto dowiedzieć się, czym jest optymalizacja procesów biznesowych!
Zarządzanie czasem pracy – podstawowe zasady
Skuteczne zarządzanie czasem pracy to bardzo istotna umiejętność, zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy, jak i zatrudnionych przez niego pracowników. Dzięki właściwej organizacji każdy dział w firmie może realizować sprawnie powierzone zadania – bez nerwów i przed ustalonym deadlinem.
Jak zoptymalizować czas pracy w firmie? Podstawowe zasady to:
- delegowanie zadań osobom, które wykonają je najszybciej i zarazem najdokładniej;
- ustalanie priorytetów i wykonywanie w pierwszej kolejności najbardziej pilnych zadań;
- zlikwidowanie różnych pochłaniaczy czasu i rozpraszaczy.
Optymalizacja procesów biznesowych – nowoczesne oprogramowanie pomoże lepiej zarządzać przedsiębiorstwem
Ponieważ zarządzanie czasem pracy nie jest łatwe, firmy chętnie korzystają z różnych szkoleń dla pracowników i kierowników. Dzięki nim można zdobyć wiedzę oraz umiejętności potrzebne, by efektywnie pracować. Bardzo popularne są także różnorodne narzędzia ułatwiające monitorowanie czasu pracy, takie jak np. aplikacje do zarządzania projektami czy spersonalizowane chmury. Z ich pomocą pracownicy mogą na bieżąco przekazywać kierownictwu raporty o stanie wykonywanych zadań.
Optymalizacja procesów biznesowych w marketingu
Optymalizacja procesów biznesowych jest bardzo istotna przede wszystkim w marketingu. Pracę działu odpowiedzialnego za promocję produktów i usług można znacznie usprawnić, dzięki nowoczesnym narzędziom i automatyzacji powtarzalnych procesów.
Przykładem narzędzia, które może usprawnić pracę wielu różnych działów w firmie, nie tylko marketingu, są inteligentne chatboty/voichaty/livechaty. Rozwiązanie to napędza sprzedaż, pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, a także zmniejsza koszty obsługi klienta. Jest on dobrze obsługiwany przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę!
Inny przykład to oprogramowanie służące segmentowaniu grup docelowych na podstawie monitoringu zachowań konsumentów w sieci. Taki program przesyła do działu marketingu konkretne raporty, na podstawie których można stworzyć spersonalizowane i dzięki temu skuteczne reklamy. Zamiast bombardować potencjalnego klienta anonimowymi treściami (postrzeganymi przez niego jako spam) lub też męczyć natrętnymi telefonami, można dostosować przekaz reklamowy do jego potrzeb i przedstawiać mu treści, które są dla niego interesujące i skłaniają go do zakupu.
To tylko kilka z możliwości, które mają obecnie przedsiębiorcy. Jest ich o wiele więcej! By zabrać się za organizację czasu pracy w firmie, warto zacząć od automatyzacji różnych procesów – marketingowych, produkcyjnych, logistycznych. To pierwszy krok do tego, by firma działała prężnie i efektywnie w każdych warunkach.