Osoby pracujące w dziale obsługi klienta mają każdego dnia mnóstwo zada do wykonania. Sprzedaż, rozwiązywanie problemów, dbanie o satysfakcję klienta – to tylko kilka celów, które stoją przed pracownikami call center. W jaki sposób pracownicy call center mają doprowadzić klientów do konwersji?
Jakie korzyści przynosi konwersacja?
Mianem konwersji określa się działania, których celem jest zamiana biernego użytkownika w aktywnego. Jeśli klient zainteresuje się usługą, kliknie w link czy dokonana zakupu – wtedy można powiedzieć, że zaszła konwersja. Odpowiednio dobrana i wdrożona konwersja przekłada się na większy zysk osiągany przez daną firmę. Każdej firmie zależy oczywiście na podnoszeniu poziomu efektywności. Systemy call center powinny zostać tak opracowane, aby zapewniały dostępność i jakość obsługi klienta na najwyższym poziomie. O obsłudze klienta na bardzo wysokim poziomie można mówić wtedy, gdy większość spraw jest załatwiana podczas pierwszej rozmowy z konsultantem. Na zadowolenie klienta z obsługi przez systemy call center składa się także krótki czas oczekiwania na odebranie połączenia przez konsultanta.
Czy nowe technologie wspierają sprzedaż?
Obecnie w działach obsługi klienta coraz powszechniej wykorzystywane są nowe technologie.. W nowoczesnych call center konsultanci nie tylko obsługują połączenia telefonicznie, ale także odpisują na e-maile czy rozmawiają z klientami na czacie. Dzięki temu konsultanci zatrudnieni w call center stają się coraz większym wsparciem dla pracowników, którzy w danej firmie są odpowiedzialni za pozyskiwanie klientów. Coraz bardziej zaawansowane systemy call center umożliwiają śledzenie kontaktów i badanie zainteresowanie klienta konkretnymi produktami bądź usługami.
Call center to jeszcze jedna możliwość zwiększenia sprzedaży. Nowoczesne technologie sprawiają, że liczba zaawansowanych narzędzi wykorzystywanych w celu poprowadzenia klienta do konwersji jest coraz większa, Z pewnością więc przekłada się to na rozwój firmy, a w efekcie na większe zyski.