Na co zwracają uwagę klienci sklepów internetowych? 5 najważniejszych kwestii

Chcąc osiągnąć sukces w branży e-commerce, należy pamiętać o regularnym wdrażaniu udoskonaleń, mogących ułatwić konsumentom zakupy w sieci. Realizowane działania ekonomiczne i marketingowe budują bowiem silną pozycję lidera pośród innych, konkurencyjnych marek w danym sektorze.

Metody finalizacji transakcji

Płatności online powinny być bezpieczne i intuicyjne w obsłudze. Szybkie formy finalizacji transakcji wpływają bowiem na komfort użytkowników oraz czas realizacji zamówienia. Najpopularniejsze systemy to m.in. BLIK, Pay-by-Link i One Click Payment. Moduły te są wygodne, szybkie oraz bezpieczne. W przypadku systemu BLIK generowany jest sześciocyfrowy kod, składający się z kombinacji cyfr w przedziale 0 – 9. W operacji Pay-by-Link biorą udział trzy ogniwa – sprzedawca, operator oraz bank. Klient po zaznaczeniu odpowiedniego logarytmu instytucji finansowej zostaje przekierowany do panelu logowania w serwisie internetowym. Wszelkie dane generowane są w sposób automatyczny. Płatność jednym kliknięciem wykorzystuje mechanizm zapisu danych karty płatniczej. Transakcja chroniona jest ponadto protokołem 3D Secure.

Czytelność strony internetowej

Zakładając sklep, warto pomyśleć o właściwym systemie zarządzania treścią. Duże znaczenie ma instalacja odpowiednich wtyczek WooCommerce. Chcąc dotrzeć do większego grona konsumentów, należy stworzyć responsywną witrynę dostępną dla użytkowników urządzeń mobilnych. Szablon platformy sprzedażowej powinien być nowoczesny, funkcjonalny i czytelny. Warto zadbać o odpowiednią jakość udostępnianych grafik oraz opisów produktów.

Certyfikat SSL

Zakładając platformę sprzedażową, należy zabezpieczyć witrynę za pomocą protokołu komunikacyjnego, chroniącego integralność i poufność przesyłanych danych. Certyfikat SSL pozwala zbudować relacje z klientami oparte na zaufaniu. Dzięki niemu chronione są ponadto dane firmy.

Rabaty

Atrakcyjna oferta jest ważnym elementem w ogniwie łańcucha, którego zwieńczenie stanowi sukces w sektorze e-commerce. Chcąc pozyskać nowych klientów, warto stosować różnorodne rabaty i inne bonusy. Mogą one np. stanowić formę gratyfikacji za zapisanie się do newslettera.

Dostawa

Klienci sklepów internetowych zwracają uwagę na metodę realizacji zamówienia. W przypadku zakupów online duże znaczenie ma wybór odpowiedniego dostawcy towarów. Warto zdecydować się na współpracę z brokerem. Firmy współpracują bowiem z wieloma przewoźnikami, często oferując swoim partnerom atrakcyjne oferty cenowe.

Rozwój technologii i narzędzi internetowych w istotny sposób wpłynął na wzrost oczekiwań klientów odwiedzających wirtualne platformy sprzedażowe. Warto więc obserwować zachowania konsumentów, by móc osiągnąć sukces w sektorze e-commerce.

Previous Post
Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *