Jakie zasady zatrudnienia pracowników obowiązują w Szwecji?

Rozwój firmy w Szwecji, która wymaga pracowników, jest związany ze spełnieniem określonych wymogów prawnych dotyczących ich zatrudnienia. Jakie są główne zasady zatrudniania pracowników w Szwecji? Gdzie można uzyskać wsparcie? Wskazania dostępne na eor w Szwecji.

Co warto wiedzieć przed zatrudnieniem pracowników w Szwecji?

Pracodawca zamierzający zatrudnić pracowników w Szwecji musi uwzględnić obowiązujące w tym kraju przepisy prawa pracy.

Zgodnie z przepisami praktyki zatrudniania w Szwecji pozwalają na zaangażowanie pracowników w ramach umowy stałej albo umowy na okres próbny do 6 miesięcy.

Tydzień pracy w Szwecji wynosi standardowo 40 godzin, natomiast w określonych przypadkach może być wydłużony przy zachowaniu odpowiednich przerw między godzinami pracy.

Pracodawca ma obowiązek odprowadzania za pracownika podatków i składek ubezpieczeniowych. Ich wysokość zależy od wysokości wynagrodzenia.

Pracownikowi przysługuje 25 dni płatnego urlopu, urlop chorobowy, z tytułu niezdolności do pracy, a także urlop macierzyński albo ojcowski oraz urlop rodzicielski.

Ponadto pracodawcy często oferują dodatkowe świadczenia dla pracowników.

Jakie są koszty zatrudnienia pracownika w Szwecji?

Na koszt zatrudnienia pracownika w Szwecji składają się wydatki poniesione na rekrutację, szkolenie oraz wynagrodzenie.

Składka ubezpieczeniowa pracodawcy wynosi najczęściej 31,42 procent. Podatki są dzielone na krajowy w wysokości 20 procent i lokalny w wysokości 32 procent. Pracownicy osiągający niższe wynagrodzenie płacą tylko podatek lokalny.

W przypadku nierezydentów podatek wynosi 25 procent.

EOR w zatrudnianiu pracowników w Szwecji

Pomoc w zatrudnianiu pracowników w Szwecji oferują firmy prowadzące usługi EOR (ang. employer of record albo employee of record).

EOR polega na zleceniu spraw formalnych dotyczących zatrudnienia firmie zewnętrznej. Jednocześnie pracodawca ma prawo do rekrutacji i zarządzania pracą pracowników.

Usługi EOR stanowią wsparcie dla firm planujących wejście na zagraniczne rynki, ponieważ ułatwiają procedury i zmniejszają ryzyko biznesowe.

Previous Post
Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *